Wednesday, January 28, 2009

BERCUTI DI BILIK 3, WAD 5 HSJ

Pada 24/1/2009, aku berserta isteri, anak ketiga dan cucu bertolak balik ke Pmtg. Pauh sempena cuti raya Cina. Perjalanan awal pagi bagi mengelakkan kesesakan jalanraya tidak menjadi kerana kenderaan yang amat banyak di lebuhraya. Disebabkan jem di lebuhraya berhampiran Tanjung Malim, kami keluar ke jalan biasa tetapi terperangkap juga dengan jem yang teruk..... Akhirnya sampai ke rumah hampir 5 petang, perjalanan yang sepatutnya mengambil masa 4.5 jam telah menjadi hampir 8 jam.

Sesampai di rumah, aku pun mengadulah sakit kaki kepada anak perempuan aku (Dr Hanis) di mana terdapat sedikit bisul di lutut dan terdapat bengkak di bahagian buku lali. Apa lagi, dia pun paksalah aku untuk diperiksa di Hospital Seberang Jaya (HSJ) pada esok hari. Esoknya pada 25/1/2009 aku diperiksa dan dibedah untuk buang bisul pada lutut aku. Bermula itu, bermacam2 pemeriksaan dibuat ke atas aku dan didapati keputusan ujian darah dan air kencing yang tidak memuaskan..... .. dan akhirnya aku terpaksa / dipaksa untuk bermalam di Wad 5 (Bilik 3) di HSJ. Walaupun anak aku doktor perubatan, aku sendiri tidak dapat untuk mengelakkan dari ditahan di Wad hospital. Seumur hidup aku, baru inilah pertama kali aku dianggap orang sakit yang terpaksa bermalam di Hospital. Itu pun pada mulanya aku berdegil untuk masuk Wad, tetapi atas pujukan anak yang ingin melihat kesihatan ayahnya sendiri terjaga, maka aku akurlah juga.....

bersambung pengalaman di Wad 5.........

No comments:

Post a Comment