Friday, January 23, 2009

MAMA MIA

http://1426.blogspot.com/2009/01/abba-thank-you-for-music.html

Hari tu ada kerja di JB, seperti biasa di Hotel Mutiara bersebelahan Holiday Plaza tu merupakan penginapan tetap kami tiga beranak (termasuk cucu, Wawa). Di Holiday Plaza ini memang terkenal dengan kedai jual cetak rompak berbagai-bagi jenis CD dan DVD samada program2 terkini, filem2, lagu dan sebagainya. Bak kata kedai2 di sini menjual CD & DVD cetak rompak ini macam dilesenkan untuk menjualnya.... kerana apa? Penjualan di sini agak terbuka tanpa takut diserbu dan sebagainya...... seingat saya penjualan CD2 cetak rompak di Holiday Plaza telah bermula sejak 10 tahun yang lalu, sejak saya mula bertukar di pejabat Kluang lagi pada tahun 1998. Pada masa itu, setiap kali ada mesyuarat di JB maka tidak miss juga melawat dan membeli sekali CD2 (dulu belum ada jual DVD) untuk program2 terbaru untuk PC di rumah. Walaupun menjadi kesalahan tetapi nak beli yang original harga RM200-RM300 bagi satu program tak mampu.... beli di sini 1 CD baru RM6-RM7.00.

Sudah lama tak beli DVD, hari tu beli juga satu DVD filem Mama Mia berharga RM5.00 sahaja, tetapi "packing" dan DVD ni nampak macam original. Bukan apa, boleh juga tengok guna Laptop masa dok dalam bilik hotel nanti.... Sebelum tu sudah tengok harga DVD original di kedai, harganya RM25.00 sahaja, nak beli takut cerita tu tak menarik rasa rugi la pulak.... Cuba lah tengok DVD cetak rompak ni dulu, kalau ok nanti boleh beli yang original untuk "collection", so yang cetak rompak ni bagi lah kat sapa2 yang hendak. Bila balik ke hotel, cuba play kat Laptop... eeh cetak rompak pun kualiti macam original, sangat clear dan tak nampak macam cetak rompak...... Cerita Mama Mia ni merupakan "musical film" yang menghiburkan....lagu2 ABBA memang mengembalikan nostalgia masa lalu.... cubalah beli yang original pula.

The film is based on
jukebox musical with a book by British playwright Catherine Johnson, based on the songs of ABBA, composed by Benny Andersson and Björn Ulvaeus. It was an early example of the jukebox musical genre and helped to popularize the form. Although the title of the musical is taken from the group's 1975 chart-topper Mamma Mia, the plot is fictional, not biographical.

No comments:

Post a Comment